אובדן הילדון- אדר



אובדן הילדות

פעם ילדים היו חוזרים מבית ספר לבית חם ואוהב עם אוכל חם, יודעים שמשהו מחכה להם, היום הילדים הם ילדי מפתח, חוזרים לבית ריק מפני שההורים בעבודה, הם צריכים לחמם לעצמם אוכל קנוי או לאכול בחוץ.
בימינו ילדות בנות 12 מתאפרות, ומדגמנות כמו נשים בנות 20, הן עושות דיאטות בשביל להיות רזות כמוהן משום שישנו סטראוטיפ שדוגמניות יכולות להיות רק רזות וגבוהות, דבר זה נקרא "אידיאל היופי", השקפה שבה רוב החברה רואה איך נשים וגברים צריכים להראות למשל, הנשים צריכות להיות רזות, גבוהות.
ומי שאינה עומדת בקריטריונים של אידיאל היופי יכולה לקבל יחס שונה ואפילו מזלזל וכך גם הגברים.
הדימוי העצמי אצל ילדות הולך ויורד עם השנים יותר ויותר, בעיקר בגלל הקריטריונים במציג אידיאל היופי שרוב הבנות אינן עומדות בהן, ילדות בנות 12 אינן בוטחות בעצמן ובמראה החיצוני שלהן, הן רוצות להיות מושלמות! וגם אם הן יהיו כאלה זה אף פעם לא יספיק להן, הן רק ירצו להיות יותר רזות ויותר יפות.




המיוחדים - ליופי אין גיל? דוגמנית בת 9 מסעירה את הרשת

קריסטינה פימנובה מדגמנת כבר מגיל 3 למותגים המובילים בעולם ועוקבים אחריה למעלה מ-2 מיליון איש בפייסבוק. התמונות שלה מקצועיות ומדהימות, אך גם מטרידות דוגמנות הוא מקצוע אשר מאז ומעולם מתנהלים כנגדו מאבקים רבים, חלקם פמיניסטיים וחלקם בנושאים רפואיים ובריאותיים. אך המקרה של קריסטינה פימנובה מטריד אנשים רבים בעולם באופן שונה, מאחר ומדובר בדוגמנית שהיא בסך הכל בת 9.


הטלוויזיה הופכת נגישה לכולם, ללא הבדל בגיל במין או ברמת ההשכלה. היא מבוססת על דימויים חזותיים, לכן לא נדרש ידע מקדים בשביל לצפות בה.
מבוגרים וילדים צופים באותן התכניות אשר משודרות בפריים טיים.
אין סודות מהילדים, מאחר שבטלוויזיה הכול מוצג כל הזמן.
הילדים מתבגרים מהר בעקבות החשיפה והמבוגרים מצידם מתחילים להיות דומים יותר לילדים. בגדי הילדים נעלמים, אין יותר משחקי ילדים, השפה היטשטשה ונראה כי כולם נעים בגילאי עשרים עד שלושים.
הילדים לומדים מהוריהם על השימוש בתקשורת. הם רוכשים מהתקשורת ידע רב, ידע בסיסי על העולם. אמצעי התקשורת יוצרים את סביבת המידע של הילדים. מבחינה מחקרית, חוקרים שעוסקים בתהליך החברות בקרב ילדים ואת השפעת התקשורת בתהליך החברות הם יבדקו עד כמה ובאיזו מידה משפיעים התכנים על דעות והתנהגויות של ילדים, עד כמה זה רצוי ועד כמה סוכני חברות אחרים (בייחוד ההורים), מצליחים להגביל  את השפעתם של אמצעי התקשורת.
בעבר הילדים היו משחקים שעות מחוץ לבית עם החברים שלהם, במחבואים ובכל מיני משחקים אחרים, הם היו מתלבשים ומתנהגים כמו ילדים, לעומת זאת היום הילדות נהרסה, הילדים כבר אינם ילדים, הם מתלבשים ומתנהגים כמו מבוגרים, אפילו חולמים להיות כמו המבוגרים, במקום לשחק עם חבריהם הם יושבים שעות מול הטלוויזיה והטלפון. 



אובדן הילדות

ילדה - אישה צילום: אילוסטרציה: אימג`בנק/gettyimages הורים וילדים | כמה שהיינו רוצים להתרווח בכורסה, להיזכר בשנה שחלפה ולהתענג על זכרונות מתוקים ונוסטלגים. הפעם זה לא הולך לקרות. חמשת הדברים שגרמו לילדים שלנו לאבד את ילדותם מכורים לטמטום צילום: אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages ראשון במעלה, הבייביסיטר שלעולם לא מאכזב ומדהים בזמינותו - מסך הטלוויזיה.

בכתבה זו מראים חמש סיבות שבגללן הילדים מאבדים את ילדותם, הילדים כל היום מול מסך הטלוויזיה או הטלפון ונחשים לתכנים שלא מתאימים לגילם.


אובדן הילדות: פעם ילדים היו ילדים, ואז הגיעה התקשורת... - עשר פלוס

אפשר להצביע על הרבה אשמים בעובדה שילדינו מתבגרים מוקדם יותר ומהר יותר. אבל אין ספק שהמדיה עומדת בראש הרשימה. שלי גפן מנסה לתאר מה היה כאן קודם, מה קורה עכשיו, ואיך שומרים על טיפת התום האחרונה שעוד נותרה בחיי הילדים שלנו. כתבה ראשונה בסדרה

בכתבה זו הכותב מראה בעיקר שהתקשורת אשמה בזה שהילדים מתנהגים כמו המבוגרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה